Skip to main content

Injury Update

 Menanti kemunculan Song...Selamat kembali bertugas Song.

Ada injury update sikit pasal pemain-pemain kita ni. Kalo dgr injury update ni, mesti rasa suka sikit sebab maybe ada pemain yang betol-betol fit dan dapat bermain menentang City malam Sabtu ni. Aku pom tak tahu, apesal la yang team kita ni asyik injurt je. Aku tengok, orang lain pom kena tackle gak, tapi, tak injurt-injurt pom. Kalo injurt pom, setakat 2,3 hari je. Ni, kalo player Arsenal yg kena tackle, mak oi..sampai setahun pom ada.

Wenger ada kasi injury update player-player dia untuk hari ini. Berita baiknya, cuma Song je yang ada peluang untuk sembuh. Sebelom ni, Song dah ketinggalan 3 game akibat masalah lutu yang dialaminya. Nasib baik Song ni tak manja sangat..dapatla sembuh dalam masa cepat. Semakin bertambah kagum aku dengan Song ni sebab dia ni dah la main dengan penuh semangant. Kalo dia masok padang tu, aku dah nampak yang dia ni lain macam je. Mungkin Song ni ada aura dalaman kot. Main pom tak mudah sangat nak down. Bukan macam Gallas. Sikit-sikit down.

Walaupun Song dah sembuh daripada kecederaan, Wenger bagitau yang Song kena jalani ujian pemeriksaan untuk hari ini sama ada dia betol-betol dapat bermain ataupun tak. Tu la, ingat senang-senang je nak bagi pemain. Tahu sembuh pom, kena pergi scan plak. Biasala, pemain profesional. Kena bagi yang baik-baik je ke kat mereka ni. Itu untuk Song, dan bagi Almunia, Denilson dan Arshavin, Wenger bagitau yang mereka semua ni tak de kemungkinan untuk bermain esok hari.

Bagus gak kalo Almunia ni tak main. Buat sakit hati jew bagi dia main. Mungkin tiba masanya Almunia ni sedar yang dia tu dah ramai irang benci. Tangkap bola pom still tak kemas. Macam mana ni beb. Junior pom macam ada sikit-sikit jew sikap ko kat dia. Lebih baik ko blah sebelom Fabianski betol-betol jadi macam ko. Huh..Kesian kat Almunia. Bagi aku, baik letak Mannone la keeper. Ni pom satu hal, apesal Wenger ni bengap sangat nak masukkan Mannone sebagai keeper utama? Mannone bukan tak bagus pom, cuma dia ni muda je. Gugup la sikit nak main depan fan yang ramai tu. Tapi, kalo bagi peluang kat dia, mungkin sikit-sikit dia boleh hilangkan perasaan gugp dio tu.

Kalaulah Song boleh main untuk game esok, aku rasa Eastmond mungkin akan bermain di bahagian tengah seperti game minggu lepas. Song pula akan menggantikan Sol Campbell. jadi bek tengah. Campbell pom macam tak improve je prestasi dia. Buat apela Si Wenger ni simpan. Ada skandal nga Campbell ke Wenger ni.? Tapi, Wenger ni maybe ada sebab-sebab dia tersendiri kan.? Orang yang ada sentuhan ajaib ni lain sikit.

Untuk Kieran Gibbs dan Johan Djourou plak. 2 orang pemain ni  still mengalami masalah kecederaan masa panjang dan sampai sekarang ni masih tak sembuh-sembuh. Mengenainya, Wenger bagitau yang hanya Djourou je yang ada peluang untuk main dalam musim ni. Ada peluang pom, tapi musim 2009/2010 dah nak habis da. Wenger berharap yang 2 pemain ni dapat memberi kekuatan kepada Arsenal untuk musim depan. Yang tu memang konferm. Tol tak.?Djourou dan Gibbs ni memang defend yang cool la. Cool.and steady.

“Maybe Song [could be off the injury list],” Wenger told TV Online on Thursday. “He has a test tomorrow and we’ll see. He is a question mark.
“Apart from that, nobody is back. Andrey Arshavin is out. Everyone else – Gallas, Almunia, Denilson – is still out too.”

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google