Skip to main content

Arsenal Ceria...

Assalamualaikum semua...aku ada sikit crita utk korang sal team kita yg skang ni tgh berkabung sbb kekalahan nga Barcalona...Kita kalah 1-4 beb..Banyak tu...biasa2nya..kita la yg belasah dengan jaringan 4. Ni, kita plak yg kena, biasala..nk rasa apa perasaan bila kena belasah cam tu. Hahaha..

Dlm kena belasah tu, aku baru perasan yg Carlos Vela tak de pom kat Spain time game tu. MEsti korang tak perasan kan.?Aku pom dimaklumkan yg Wenger sebenarnya nk masukkan Vela dalam senarai sub..tp, tu la, Vela tak pergi pom kat Spain. HAha..korang tahu apesal Vela ni ponteng? Ejen dia bgtahu yg Vela hilang pasport dan dokumen2 utk ke luar negara kat time last2 minit nk bertolak naik Fly Emirates.. Haha..Kot2..ni taktik Vela. Tol tak??wahaha..dia dh tahu yg Arsenal hari tu tak larat nk main nga BArcalona.. Wahaha..Apa2 pom..berita tu dah lps dah..tak perlu diungkit banyak2...haha..

 Licik tol Vela ni ye...

Tajuk aku ni sal Arsenal yg ceria. Apesal tu?? Arsenal ceria ni sbb pemain2 yg injurt sebelom ni dilaporkan sudah dapat menjalani latihan penuh bersama Wenger. Entah2, Wenger plak yg injurt. Sakit beb..haha.. RVP, Kieran Gibbs dan Johan Djourou dikatakan sdh pulih spnuhnya dr kecederaan dan akan menjalani latihan penuh dalam  masa 2 minggu lg. Aku dpt berita ni pom dr Lewin yg merupakan pakar psioterapi. Aku tak tahu betol tak jawatan LEwin ni. Tapi, yg sure, dia ni pakar terapi utk pemain2 Arsenal la..



Lewin bgtahu yg Djourou dan Gibbs ni hmpir2 tidak dapat bermain bola sepak utk slama2nya akibat drpd kecederaan yg dialami oleh mereka ni. Nasib baik la dia ni peterapi yg trhebat. Haha..Cewah..LEwin ni kuat gak makan dalam ye..haha..

Lewin gak bgtahu yg Fabregas mungkin akan dapat bermain utk world cup yg akan dtg ni w/pun Fabregas akan berehat sampai hbs musim ini. KAsihan tol aku kat Fabregas ni, dia ni dah la injurt time game nga Birmingham, pastu, main lak lwn BArcalona.. mmg penat giler la...LAst2, Puyol ni yg baham kaki dia, dapatla injurt sampai hbs musim. NAsib bek la yg Puyol ni teammate dia dalam team Spain.. KAlo tak, nahas dah geng2 Spain ni naik angin nga Puyol.

JAdi, dengan berita yg Kieran Gibbs dan Djourou sudah dapat bermain utk masa tdk lama lg, WEnger dapat memastikan yg pertahanan dia skang ni berada di tahap yg maksimum. Tu nga Gallas yg msh injurt. Dgn kembalinya 3 org ni, tamatla keriuhan yg Arsenal mempunyai pemain yg cedera utk jangka masa yg panjang kecuali Fabregas dan jugak Ramsey. Ada jgak kecuali ye??Haha..
Fabregas mgkin akan kembali utk Word Cup...

Lupalak aku, LEwin ada gak bgtahu sal keadaan Ramsey skang ni yg dia menjalani pemulihan mengikut jadualnya nga baik skali. Dia bgtahu yg Ramsey skang ni pakai besi kat betis dia utk mengimbang tulang kaki dia yg retak. Sembuh la Ramsey pas2 ni..TGgu masa je.. NAnti la ko Showcross..HUh..Utk jangkaan awalnya, Ramsey mungkin akan kembali semula sblom musim luruh tahun depan. Jadi, korang tggu la kmunculan Ramsey kita ni dgn muka yg lebih matang. Wahaha..kot2 Ramsey ni simpan jambang...macho la sikit kan..??

Showcross..ko tggu aku ye..

OK, setakat ni la dlu..taka de berita penting pom hari ni yg aku nk share nga korang. JAdi, kalo korang ada pe2 berita..korang bgtahu la aku..blh gak aku update sal berita yg aku tak tahu lg..Ok...wassalam..au revoir©

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google