Christian Eriksen- Target Arsenal..

Leave a Comment

Assalamualaikum para fans2 kita semua..hari ni ubi ada satu scout reporting yg ubi dapat daripada sebuah laman wen org putih ni,. scout report ni macam pemain yg diincar la. Mcm kita ni tgh perhatikan pemain yg berbakat dan ingin menandatanganinya jika dia ni menunjukkan prestasi yg memberangsagkan.

Menurut laman web tersebut, pemain yg menjadi targer Arsenal sekarang ni adalah pemain daripada akademi Ajax, iaitu akdami yg paling berpengaruh mengeluarkan ramai pemain bintang bola sepak di persada arena antarabangsa. Antara pemain dari Ajax yg telah pom berjaya menempa nama di arena bola sepak ini adalah seperti, Dennis Bergkamp, Marc Overmars, Edwin van der Sar, Clarence Seedorf, Edgar Davids dan Patrick Kluivert. Memang tak nafi yg diorang semua ni telah pon menempah nama dan pemain2 ini ada yg dianggap bintang dan juga lagenda bola sepak sepanjang zaman. Giler ayat...ayat berita tu..haha...

PEmain Ajax yg sedang diintai Arsenal ini adalah Christian Eriksen yg baru berumur 18 tahun. Kita tak nafi yg pemain dari Ajax ni sangat berkualiti. Tgk Vermaelan la..Betol tak..haha,defender Arsenal yg konstruktif tu..haha..Eriksen ini juga digelar2 sebagai Wesley Sneidjer masa depan dan potensi dia ini lah yg menarik Arsenal untuk membawa pemain ini ke Emirates bagi musim depan.

Eriksen di telah membuat penampilan dengan skuad utama Ajax. Pemain yg boleh bermain di bahagian tengah ini juga telah membuat debut untuk bermain buat negaranya iaitu negara Denmark bg tahun ni. o0o0o0,,teammates BEndtner la ni. Pemain ini membuat debut negara DEnmark yg mana Denmark kalah dengan Austria. Eriksen ni juga dibandingkan dengan ramain pemain bintang semasa dia bermain di Ajax. Pemain bintang seperti Wesley Sneidjer, Michael Laudrup dan Van der Vart sering kali dibandingkan kerana gaya pemain mereka. Apa2 pom..harap jadi la beli pemain ni, Ikut suka dia la style sape pom dia ni main. hahahaha..

Ulas laman web tu lagi, Eriksen ni boleh jugak main di posisi wing sebab dia ni boleh main dengan kedua2 belah kaki, kiri dan kanan. kanan dan kiri..Hahahaha...Buar sekarang ni, Arsenal nampaknya ada pesaing kerana banyak kelab2 yg terkenal ingin mendapatkan khidmat pemain ni. Antaranay Real Madrid, Barcelona, dan jugak Chelsea. Tambah2 lagi, Bergkamp yg mempromote Eriksen ni kepada Wenger. JAdi, apa lagi, makin bersungguh la si Wenger nk suh ajen scouting ni pergi intai pemain muda ni. Ape2 pom, kita mintak yg terbaik je untuk Wenger. Hahaha..au revoir©


WIKIPEDIA SAL ERIKSEN

">
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 komen:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia