Skip to main content

UpDate...

Assalamualaikum..sedikit berita aku nk update hari ni. Korang kat MAlaysia ni mesti ingat aku update lambat kan..??Tapi, kat sini baru pg lg..haha..sory r bro..trus ke berita..











1. Wenger menegaskan kepada team dia yg sekurang2nya Arsenal jangan bolos pada perlawanan menentang Porto Rabu ni. PErlawanan Champion LEague ni penting bagi memandangkan trofi unutk liga masih lagi ta nampak jalan.HAha. LAgipon, Arsenal dan pemainnya sekarang ni tgh bersemangat dengan kemenangan ke atas Liverpool. Orang kata tgh naik angin.

MEnang kalah itu satu hal lain memandangkan penyerang Arsenal iaitu Arshavin dijangka tidak dapat bermain pada perlawanan hari rabu ni. AJdi, objektif utama kita ialah gol jangan bolos. Haha..Almunia, ko jangan pucat ye. Biar profesional sikit.

The minimum requirement is not to lose the game and be out of the tie.

A clean sheet will do, but we are team who will not hide – we want to play. However, we want to make sure defensively we are okay.

From the outside, sometimes you are seen as favourites, but that does not matter.

Porto have been consistently in the Champions League and you know you will get a tough game, so I will not be surprised.


2. Dalam berita lainnya pula, Wenger telah memuji penampilan Diaby dengan Arsenal sejak dia mula menyertai Arsenal pada tahun 2006. Diaby menunjukkan penampilan yg memberangsangkan dan begitu menduduk. Diaby melengapkan formasi Arsenal dengan 4-3-3 yg mana dia bermain di posisi midfield yg baik. Tubuh badan Diaby yg besar memberi kelebihan kepadanya ketika perebutan bola di udara dan menjadi pasangan ideal dengan Song. HAah..2 mat hitam kan.

Pada musim ini, Diaby telah menjaringkan 7 gol dan satu pningkatan yg ptut dipuji sejak kembali dari kecederaan yg panjang. Kecederaan buku lalinya pada musim 2006/2007 membuatan sepenuh musimnya habis dengan menjalani proses penyembuhan dan kembali selepas itu dengan improvement yg baik. Haha..Wenger dah nampak dah bakat Diaby ni. HAha.. Kita tgk kata2 pujian2 Wenger kat Diaby ni.

Diaby for me is the player who is going step-by-step higher and standing really as a strong player," said the manager.

"He missed a complete year with his ankle injury [in 2006/07] and since he came back last year he was out a lot but this year in central midfield he has really stepped up and improved tremendously. He has become a very strong player.

"He offers height and a physical presence. It gives us the pair with Alex Song and even when Denilson plays, when Diaby is there we look strong in the challenges and strong in the air as well. When you add Nicklas Bendtner and him, suddenly when you set-up on set pieces, who do we have? We have four or five who really can jump for the headers and it makes a difference.















3. BErita sal Eduardo pulak. Sekarang ni ramai pminat Arsenal dan juga peminat Eduardo bimbang dengan maslah kecergasan Eduardo untuk kembali ke tingkat yg tertinggi. Eduardo ni nampak cam ta cergas je sejah 2 menjak ni. Ta jaringkan gol kot. HAha.. Dgr saja peminat bising dgn Eduardo ni, Wenger telah pun menjelasakannya. KAta Wenger, Eduardo menunjukkan perkembangan yg baik semasa berlatih dan kekurangan gol yg dijaringkan olehnya tak perlu dibimbang.

Kata Wenger,kalo gol tak dapat dijaringkan ianya adalah tak petim. Ini kerana, assist jugak dikira sangat penting dan Wenger menganggapnya sebagai satu gol. WEnger ni bijak gak nk suh Eduardo ni up moral dia. Haha,..♥♥

Eduardo has shown signs in training that he is getting sharper again. It takes a long time to recover when you have been injured as he was, but he is getting stronger and stronger.

It is not a worry that he does not score – I told him that, once you start to make assists, it is the same as scoring and that, for me, there is no difference.

I said the same to Robin van Persie earlier in the season. Don’t forget that, at the start of the season, Robin made several assists, but did not score.

The goals will come – the team gives you back what you give to the team, so it is just a question of patience.


Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google