Kalah..Puas Hatikah..??

1 comment















Assalamualaikum..seperti biasa la..korang kalo nk baca blog aku ni..kena syukur dulu ke hadrat ILLAHI kerana banyak nikmat yang ALLAH berikan kat kita ni. Allah MAha Mengetahui apa yg perlu dan apa yg tidak perlu untuk hambanya. Selawat dah juga salam ke atas kekasih ALLAH yg mana kekasihNya itu adalah Sayyidun NAs..penghulu segala manusia dan juga segala mahluk.

Ok..ape macam bro..??kalah lagi kan..??Nk buat macam mana..??dah takdir dah yg Arsenal akan kalah nga Chelsea mlm ni. JAdi, korang semua jangan lah bersedih hati. HAha..Aku nk bg la report sikit ni sal game kita mlm ni. Kalo korang jumpa nga Chelsea tu, senyum je dan bgtahu yg Chelsea tak sehebat Arsenal.wakakaa..











































Seperti yg diketahui, Arsenal kalah 0-2 dengan Chelsea. HAha..kedua2 gol dijaringkan oleh d.drogba si lembu jantan. Haha.perfect Drogba. ko memang striker yg hebat. Seawal minit 8 lagi, gol Arsenal sedah dibolosi oleh jaringan daripada Drogba. Bola yg hasil daripada gerakan corner oleh Chelsea mudah ditolok masuk oleh Drogba. Bola yg terkena tandukan Terry seakan2 mencari Drogba untuk dia membolos masuk gawang Almunia.0-1 pada 10 minit awal. HAha..

Lepas 0-1 tu, Arsenal dapat kontrol ball dengan baik lg. Permainan malam ni sangat lawa degan purata bola dikuasai oleh Arsenal. Tapi, dengan menguasainya sahaja tida memberi apa2 kepada Chelsea apabila Drogba menjaringkan satu lg gol untuk Chelsea. Ko ni Drogba, suka sangat nk mnjringkan gol. Match ari tu pun ko jaringkan 2 gol, yg ni pom 2 gol jugak. Drogba menjaringkan gol kedua Chelsea pada minit 23. Drogba, Drogba...























0-2 ini berlarutan sehingga minit akhir perlawanan. Macam match lawan Man U hari tu yg mana separuh masa pertama sedah pom bolos 2 gol. Arsenal, nampak gayanya, semakin tipis peluang untuk team ko menjulang piala BPL pada musim ini. Aku pun dah tak tahu nk buat cam ner nga team ko ni. Tak pe lah, kita tg skuad yg bermain untuk mlm ini.

Almunia

Sagna – Gallas – Vermaelan – Clichy

Fabregas – Song – Diaby – Vela

Walcott – NAsri -Arshavin


Skuad cam biasa je. Dengan Diaby dan Walcott masuk sebagai starting berbanding dengan match lawan Man U dimana Rosicky dan Denilson sebagai starting. PErcaturan Wenger pada malam ini nampaknya tak menjadi sekali lagi. Apa dah jadi dengan Wenger ye..?? Corak permainan malam ni nampaknya aku tak berapa suka. BAnyak permainan dengan hantaran jarak jauh untu mencari penyerang di atas dan ini dengan jelas tidak berjaya kerana pemain be Chelsea jauh lebih tinggi berbanding dengan penyerang yg dimiliki oleh Arsenal. Aku setuju jika permainan cam ni dilakukan time Bendtner masuk separuh masa kedua tu. BAru r ada chance sikit.

Separuh masa kedua, Wenger memasukkan Bendtner untum menggantian Wwalcott, Rosicy dengan Diaby dan Eboue dengan Sagna. Tapi, semuanya tidak mendatangkan apa2 hasil. SAtu gol pom tak dapat.!! Fabregas main dengan bail mlm ni, tapi, kekadang tu nampak r muka dia tu kecewa sbb ank2 buah dia ni ta menjadi dan tak dapat nk skor gol. Tahniah gak buat Song dan Vermaelan kerana bermain dengan penuh bersemangat sehingga akhir w'pun Song, ko dapat satu ad kuning. Tapi, tak pe, ref memang macam tu pom. Diatgk orang yg hensem je. Ko trim janggut ko pom, dia masih bg ko ad ye..sadis btol.Haha..






Aku pom tak tahu, ape pasal Arsenal main mlm ni tak penuh dengan shot.Peluang shot ada pom, diorang tak n shot. Aii..pening2..kalo korang jumpa nga mana2 pemain Arsenal tu, korang cuba la mintak diorang ni shot dengan lebih bnyak sikit. baru power..Nasri pom rugi satu peluang apabila bola kt kaki dia pom masih tak mahu shot..

Dengan kekalahan at Stamford Bridge, Arsenal sekarang ni tertinggal sebanyak 9 mata dibelakang Chelsea dan game yg tinggal hanyalah 13 game. Arsenal. Menang atau tak.?? Masa semakin suntuk la Arsenal. Apa2 pom,Arsenal jangan mengalah. Au revoir.©


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

1 comment:

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda Biarpun Komen - Komen yang Mengguriskan Hati. :(

SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

OWNER

My photo

Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia