Skip to main content

Berita lagi ye..

Assalamualaikum, sekali ni aku ada sikit lagi berita yg nk kongsi nga korang semua, berita ni adalah berita yg ada kaitan nga Arsenal. Takkan la aku nk kongsi berita pasal Man U kat dalam ni. Haha,,berita ni tak lah penting sangat. Awal2 lg aku bg tahu takut korang mengeluh pasni.HAha..

1. Berita ni adalah berita sal luahan hati Samir Nasri kat paper. Dia luah pom bukan apa pom, saje nk up kan moral team mate dia. Ok la jugak. Apa yg dia cakap..?? Dia cakap yg jika Arsenal kalah dalam game lawan Chelsea ni, mungkin Arsenal boleh melupakan terus mimpi2 indah untuk merangkul piala berprestij di England ni. Kpd teammates Samir NAsri ni, korang dengar la baik2. nk menang ke tak ni, kalo nk menang korang kena menang time lwan Chelsea ni.

























Samir nasri kata, kalo korang kalah, msti team moral korang akan down dan kalo menang pula ini akan menambahkan lg semangat juang korang nagi mencapai sasaran. Tiga mata yg diperolehi menentang Chelsea ini sangat penting ye. Kalo korang tak caye ape yg aku bgtahu ni, korang bukaklah akhbar L’Equipe. Tp aku tak nk bgtahu la kat ner nk cari paper ni. korang cari sendiri ye. Hahaha..

We are just six points away from Chelsea and we will play them on Sunday. A win could give us a big boost.

The Premier League is 38 games [long] and during the last one the title will be granted, not now. However, we can’t lose on Sunday, otherwise it would mean the end of our title hopes.

We know we can beat anyone. Perhaps we put a little too much pressure [on ourselves] before the matches against the biggest teams because we believe they are decisive for the title.

If we could play without asking ourselves any questions, as last season, we could hurt our opponents much more.

2. brita no,2 pula ye. BErita ni adalah berita sal injury yg latest skali sebelom match esok. Dikhabarkan oleh Wenger yg pemain muda mExico, Carlos Vela akn join sekali nga Robin Van Persie, Kieran Gibbs dan juga johan Djouro. Sorang lagi striker yg injurt. Tp aku tak leh nk detail sangat sal pe Vela ni injurt. Jadi, dia confirm akan terlepas match lawan Chelsea. Kpd sape2 yg ada Vela dlm fantasy football dia boleh la kalo nk buang gak. HUhu.. Begitu juga dengan Eduardo yg akan terlepas aksi menentang Chelsea dan yg satu2 nya ada harapan adalah Diaby. Tapi, tu pun Diaby akan test sekali lagi unutk hari ini. JAdi, korang janganlah bimbang sangat sbb Diaby confirm akan bermain malam esok. Aku dah tanya dah pegawai perubaatan kat sana.





























3. Berita sal pemain Arsenal. Pemain yg bernama Stefan SAvic ini akan ditunda kontrak untuk membelinya kepada musim panas pas ni. Tak tahu la apa pasal boleh tunda plak. Savic ni dah menyimpan 10 hari dengan berlatih di Arsenal dan sempat main dalam match frenly lawan kelab kat Londan yg aku cakap hari tu. Yg pemain Brazil skor tu. HAha..tak tahu la korang ingat ke tak.

Ivan Gavidis cakap sendiri dengan dia dan Gavidis bagitahu yg Savic lebih baik dok dengan kelabnya sekarang Borča sampai habis musim. Gavidis tak cukup duit ke.? TAk lah, dia ni bukan mahal poom, dalam sekitar 2.5 juta pound je,haha,,tak de hal untuk Gavidis.

setakat ni dulu ye..au revoir..haha

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google