Skip to main content

Arsenal v Liverpool 1-0

Assalamualaikum..aku tak nk ckp panjang..excited la sikit sbb Arsenal menang game nga LIverpool semalam dan kekalahan buat Chelsea dan keserian buat Man U. Pemain Arsenal membuktikan yg diorang masih lagi ebrsemangat dan ta mudah untuk dikalahan walaupun dalam 2 match sebelom ni diorang kalah. BAgus Arsenal!!




















GAme semalam memang panas la, dengan 2 dua team brentap unut menjaringkan gol pendahuluan. Tapi, separuh masa pertama tiada gol yg dapat dicetak. Haha..macam ayt paper je aku ambi. Tak lah, aku ni bekas editor bernama. KErja sampingan lepas SPM dulu. KAlo ayat aku mcm paper tu, korang jangan pelik la. Gol tunggal perlawanan hanya dijaringkan oleh Diaby pada separuh masa ke-2 hasil hantaran bvola lintang daripada Rosicky. Au pom tak tahu yg Rosicky ni betol2 nk cross ke tak sbb dia cross laju gile..haha..



















Separuh masa pertama ni cemas gak dengan NAsri kuar pada minit 34 lagi dan dimasukkan dengan Rosicky. Tapi, korang jangan risau sbb Wenger cakap yg NAsri ni tak serius pom, dia dikuarkan sbb dia cakap kepala dia sakit dan Wenger tak nak ambil risiko jika ape2 yg lebih teruk berlaku, dan sbb tu la dia masukkan Rosicky awal2 lagi.“Nasri had a knock on his head. He felt unwell and I didn’t want to take a chance because it was his head.” Wenger said.“That’s why I took him off. He wanted to stay on but he felt sick so I didn’t want to take a chance.” Ni kira aku dah update psl injury NAsri. Kita tgk skuad yg utama yg bermain match semalam.

Almunia

Eboue – Gallas – Vermaelan – Clichy

Fabregas – Song –Diaby

NAsri – BEndtner -Arshavin








Kalo tgk skuad kt atas tu, Eboue dijadikan skuad starting mlm ni yg mana sebelom2 ni tempat Eboue diisi oleh Sagna. Mungkin ada keraguan sikit di kepala Wenger untuk meletakkan Sagna sebagai starting. Bendtner juga dimasukkan sebagai starting apabila game sebelom ni sebagai sub je. 90 minit Bendtner main semalam. Full time. Tapi, ada gak buah2 yg bahaya untuk disudahi oleh BEndtner ni, tapi, nk buat cam ner, tak de rezeki.


Tapi, paling syok adalah, Arsenal main dengan penuh semnagat dan juga penuh dengan concentrate untuk game semalam dari awal hingga wisel penamat. Game pom tak boring. Syabas gak untu Gallas sebab dia ada selamatkan satu bola yg harus2 gol jika ta de Gallas. HAha..








Satu lagi yg aku n puji adalah Song dan Diaby. GAndingan mantap la dengan2 mat hitam. HAha..Kalo korang tgk match semalam, blh tgk la yg Diaby ni permainan dia makin matang sikit dengan gelecekan dan juga pasing yg menjadi. Walaupun sekali sekala ada gak yg dia terlalu bnya menggelecek sehingga terlepas bola, tapi, tak pe la,,dsbbkan ko jaringan gol, fan buat tak tahu je..Song macam biasa, kukuh ibarat tembok cina selatan, biarpun ada gak yg dia jatuh. HAha..


Gerrard, sebelom game start, ko kate ko nk tambah team Arsenal ni macam haiwan liar yg luka lepas dikalahkan oleh Chelsea dan ko kate team ko ni nk tambah kepedihan luka yg dah sedia ada. Ko nk jadi air garam la ni. Tp, ko tg la team ko, cakap je lebih, nk tambah keperitan konon. Haha. Satu lagi, yg au geram adalah dengan BAllack, dia cakap yg Wenger ni tak pandai la, team yg kalah la, ko tgk la team ko semalam, kalah dengan Everton. Ko cakap yg player Chelsea semuanya serba lengkap. Dah tu, apesal kalah..??ok..au revoir..©

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google