Skip to main content

Ramalan Benar Belaka...


Assalamualaikum...alhamdulillah umur masih panjang lg utk trus hidup dan beribadat kpd Allah Taala. Moga hati ini baik dr semalam.

Ok. Ramalan benar belaka..??Mcm tajuk lg nyanyian kump Umbrella plak yg masyur time zman 90 an tu.Haha..tp kat sini, bkn nk cite pasal kump ni, tp nk ckp yg ramalan ini tlh benar2 berlaku. Ramalan ape..??Haha..sdh psti ramaln yg Arsenal akn menduduki takhta liga BPL utk hari ini.

Arsenal yg menewaskan Bolton semlm di halaman sendiri tlh mmnugut 3 mata penuh dan mnjdikan mata terkumpul sbnyak 48 mata dgn 22 match..??Tahniah Arsenal kita krn menang smalam!!

Perlawanan semalam kalu korang lihat mst mndebarkan sbb team Bolton ni mndahului dgn 2-0 dan akhir sparuh msa pertama hnya 2-1. Tp, best gak tgk dlm cemas sbb last2 arsenal yg menang dgn 4-2. Korang msti trtanya2 time tgk match smlm kn,Arsenal dh mcm team yg complete wlaupon takde RVP dgn kmbalinya Clichy, tp blh dibolosi dgn 2 gol pd sparuh msa pertama..??Knp,,??Hanya mninggalkan persoalan. Hahaha..

Okey,kita tgk skuad yg beraksi smalam..

Line up : Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelan, Clichy, Denilson, Diaby, Rosicky, Fabregas,Arshavin, Edduardo.

Subs :Fabianski,Silvestre, Traore, Eastmond, Emmanuel Thomas, Vela, Walcott.

Kalo kita lihat skuad di atas, kita mmg confirm la yg skuad kita bl mnang dgn Bolton. tu yg kata ramalan bnr belaka. Haha. Wenger juga memasukkan 2 pemain yg still muda iaitu Eastmond yg mnunjukkan persembahan yg mnarik utk game yg lps dan juga Thomas pemain yg digilap olh Wenger.

Traore pula mnjadi pilihan ke-2 slpas Clichy cergas spnuhnya dan mengisi kembali kekosongan yg ditinggalnya sejak oktober tahun lps kembali. Selamat bertugas di ucapkan kpd Clichy. Moga jalankan tugas dgn baik. Eastmond juga dijadikan sub olh Wenger lps Denilson dpt bermain dgn baik. Nsb bek smlm tak rebah.

Gol pertama yg dibolosi oleh pemain Arsenal adlh disbbkan kekalutan di dpn gol dan Mael(Vermaelan) tak sambut mnanduk bo;a dr pemain Bolton dan mnyebabkan jtuh tepat di kaki Cahill dan trs merembat masuk gawang milik Almunia. Nk buat mcm mna.. Dh tak dpt dslmtkan. Jadilah kputusannya 0-1.













Gol ke-2 Bolton adalah gol penalti yg dijaringkan olh Taylor yg mimijak Fabregas time game sblom ni. Jahat tol Taylor ni. Aii..penalti diberikan oleh pngadil, Alan Wiley disbbkan tackle yg tak sngaja olh Denilson. Time tu padang lici, jd Denilson pom tergelincir, jd, nmpk cam tak sengaja la. Jadi, penalti pom penalti la. Minit 28 Taylor mejringkan gol w'pun ditempis lemah oleh Almunia, nasib tak mnebelahinya.

Tp takpe, gol yg dijaringkan oleh bolton mnyebabkan pemain Arsenal bermain dgn lbh bersemngat. Kita blh lihat yg bnyak percubaan yg merbahayam dan pada minit 43 Rosicky menamatkan percubaaan2 yg merbahya dgn rembatan kencang ke arah gol Bolton dgn kaki kanannya. Hasil bola yg dipassing oleh Fabregas bijak disudahi oleh Rosicky. Tak berbaloi ye Wenger lanjut kontrak orang kita ni. Haha...













Masuk je bilik persalinan time rehat menyebabkan pemai2 ni dbasuh oleh Wenger. bagi semangat cket. Tak pom bg ugutan. Disebabkan itu, 7 minit lps itu, Fabregas mnjringkan gol menarik melalui celah kangkang Keeper Bolton. Apa lg, malu la Bolton sbb Arsenal dpt menyamakan kedudukan dan gol melalui kangkang. Gol ke 2 ni mencetuskan kontroversi apabila Gallas mentackle Mark Davis tetapi, bola tdk dbrhntikan oleh Ref. nk buat macam mna, time Denilson rebah utuk game len Everton,ref pom tak tiupp wisel. Jadi, adillah. Wenger mintak maaf atas eksiden itu, dann dia berismpati krn tak dapt memberhntikan bola tu, dan Fabregas trus mnjringkan gol.

























Jadi, taknk ulas pnjang psl eksiden tu, gol ketika dijaringkan oleh bek tgh kita Mael. Mael nmpknya dapt juga mnjringkan gol ke6nya setelah sekian lama sepi dari snarai nama pnjring gol utk Arsenal. Sudah smstinya gol yg dijaringkan Mael ni agk pnting sbb ini lah gol kemengan Arsenal dan juga gol kesedihan utk Bolton.Cuba lg ye Bolton. Bola yg ditanduk oleh Diaby disudahi dgn baik olh kaki kiri Mael.











Minit 85, giliran Arshavin pula utuk mnambhkan derita Bolton. Aku rasa Arshavin ni gila gol sikit mlm td sbb gol sblom minit akhit tu, dia tak pasing pom kat walcott yg sure, kalo dia pasing, mst gol spatutunya 5-0. Tp,tu lah,kesilapan yg tak ptut dilakukan olh Arshavin. Aku rasa, Arshavin ni tak percaya kat Walcott kot yg memasuki pdang pada minit 90 dan sblom itu, partner dia, Eduardo, bnyak gol mensia2kan peluang. Jadi,jgn buat mcm tu lg ye Arshavin.

Vela, Walcott dan Easmond adalah sub yg digunakan oleh wenger semalam. eastmond dimasukkan selepas Diaby terpaksa dikeluarkan kerana injurt calf.Apa2 berota,kita tggu pasni.Ok.panjang benar aku taip.k.au revoir.

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-