Skip to main content

FA Cup Preview...

Assalamualaikum...kembali bertemu..Wakaka..

Aku tak nk ckp pnjang, trus je ke preview untuk perlawanan FA Cup bagi pringkat ke-4 ni. Arsenal akan bertemu dengan Stoke dan akn bermain di gelandang Stoke. Wenger menegaskan yg perlawanan FA ini juga adalah penting untuk dimenangi dan akan menurunkan skuad yg betul2 mampu menahan asakan Stoke.

Fa Cup ini menurut Wenger tak lahs epenting piala liga, jadi, dia mungkin akan merehatkan beberapa orang pemain yg amat penting bagi perlawanan BPL. Yg apstinya, Sagna dan Diaby akan berehat, Begitu juga dengan Ramsey, dan NAsri.

Wenger yg merehatkan beberapa orang key player ni mungkin akan menurunkan Wilshere, Eastmond dan TRaore untuk memberi peluang kepada diorang. Kita pun tahu yg Traore semakin tersisih lepas Clichy kembali ke dalam skuad utama. Yg dinantikan tentunya kemunculan pemain yg sudah berumur ini iaitu Campbell. Mungkin diorang nk tgk penampilan ke - 2 Campbell selepas debut pertamanya menentang Wet ham untuk 45 minit. Apa-apa pun, kata Wenger, semuanya bergantung terhadap kecergasan Campbell.

“We have called up Kyle Bartley, Jay Emmanuel Thomas, Francis Coquelin, Gilles Sunu, and Craig Eastmond.

“Sol will be OK to play [after regaining fitness] but, right now, I don’t know if I play him. However it is a big opportunity for him if he does.

“I have to make a decision at right back too. Eastmond is possible. We moved him from there to central midfield in the past, so we’ll see. But Coquelin can play right back as well.

“I want to pick a team which is strong enough to win the game, without ignoring we are under immense physical demands in every single game right now and the fact some players need to have a breather.”

Disini ialah tema jangaan yg dibincangkan bersama:

Fabianski

Coquelin – Campbell – Silvestre – Traore

Wilshere– Eastmond –Emmanuel-Thomas

Walcott-Eduardo – Vela


Setakat ni la dahulu. Aku pun ada hal sikit ni. Apa-apa pun kita jumpa lepas game mlm ni..wakakaka..au revoir..

Comments

Popular posts from this blog

LATA KAHSMIR DI JELI : TEMPAT WAJIB SINGGAH DI KELANTAN

  Acah-acah model Bollywood Tempat ini dikenali dengan Lata Kashmir yang terletak di Jeli. Cari saja di google maps, ‘Kashmir Jeli’. Google maps akan tunjukkan jalan betul-betul sampai di sini. Di sini adalah kawasan kampung dan akan nampak suasana kampung bila saja masuk simpang Batu Melintang. Lagi cantik kalau arusnya laju Pernah viral kerana tempatnya cantik dengan hamparan rumput menghijau. Kawasan ini pernah viral di instafamous dan juga page-page Facebook yang mengatakan tempat ini cantik menghijau. Tapi, untuk tidak menghampakan korang dan bukannya indah khabar dari rupa, awal lagi aku pesan yang tempat ini akan cantik bila rumputnya baru saja dipotong.  Korang jangan ingat yang rumput ini tumbuh dan tidak panjang-panjang. Nanti bila korang sampai ketika rumput panjang, jangan nak mengeluh. Kalau tak nak kecewa, sila bawa siap-siap mesin rumput di dalam bonet kereta.  Tempat di sana adalah yang tempat larangan dan sudah dipagar Tempat ini adalah kawasan kepunyaan TNB. Bila samp

RENEW LESEN MEMANDU DI PEJABAT POS MALAYSIA SEBAGAI WAKIL

Ini bila aku pergi sebelum pejabat pos buka lagi. Pukul 8.05 pagi Pagi tadi aku pergi ke Pejabat Pos Malaysia untuk memperbaharui aka renew lesen memandu. Tapi bukan lesen memandu aku la. Adik aku minta tolong aku untuk renew lesen memandunya memandangkan dia ni seorang yang sibuk bekerja. Sibuk la sangat sampai tak ada masa nak pergi pejabat pos. Disebabkan aku ni seorang abang yang baik hati lagi berdedikasi, maka aku dengan relanya sanggup untuk menolongnya. Ya lah. Adik sendiri. Tak kan tak nak tolong kan? DAH RAMAI YANG BERATUR Awal pagi lagi aku dah pergi. Pukul 8.05 minit pagi aku dah sampai di Pejabat Pos Pasir Mas, Kelantan. Masya Allah. Sungguh bersemangat dan sungguh berdisiplin anak-anak Pasir Mas kerana bila aku sampai tu, pejabat Pos masih lagi tutup tetapi orang yang beratur sudah ramai. 10 orang tu lebih la. Ini betul-betul menguji tahap kesabaran aku memandangkan aku selalu kalah dengan sabar bila melibatkan perlu beratur panjang.  Aku search google

HIKING BUKIT SALOR : VIEW MENAWAN, AWAN KARPET BERGULUNG-GULUNG

View di puncak Bukit Salor yang tidak mengecewakan Bagi sesiapa yang ingin hiking secara santai-santai, sambil jalan boleh sepak daun, Bukit Salor mungkin boleh dimasukkan dalam senarai. Pemandangannya sangat cantik. Kalau ada rezeki, viewnya nanti ada awan karpet dan dalam tebalnya awan karpet, boleh nampak Gunung Reng yang semacam berusaha untuk menampakkan dirinya. Rezeki dapat parking di starting point Sejak beberapa bulan yang lalu, tempat hiking sudah menjadi viral dan sudah menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Tengok sahaja di Kelantan, Bukit Panau yang dulu sunyi dari pengunjung, kini siap dengan ada payung dan gerai seperti pasar tani. Semuanya gara-gara PKP yang berpunca dari COVID-19. Manusia jadi murung bila lama berkurung, dan bila saja diberi kelonggaran untuk bergerak, tempat-tempat sebegini menjadi tumpuan untuk melepaskan kemurungan kerana berkurung. Trek yang bersimen sehingga ke menara telekomunikasi Bukit Salor pun sama. Kini sudah menjadi tumpuan ramai manusia, lebih-