Wenger & striker baru...

Leave a Comment
Assalamualaikum..salam sejahtera dan salam azam tahun baru masihi...harap para pembaca sekalian hidup dalam keadaan yang sentiasa bahagia dan sentiasa bersabar dalam menempuh ujian dan rintangan daripada Allah Taala yang tujuaNya tidak lain adalah untuk menguji keimanan diantara kita semua... Sesungguhnya kita semua sudah tahu yang Allah Taala tidak melihat kepada bentuk fizikal kita tetapi melihat kepada ketakwaan kita..selagi mana kita bertakwa kepada Allah Taala, selagi itulah kita tak perlu takut terhadap azab Allah Taala..Amma ba'd..


Berbalik kepada posting kita,,nampaknya semakin kerap Wenger mengulangi kata-katanya untuk membeli seorang striker baru menjelang musim perpindahan tak lama lagi. Perkara sebegini sememangnya menggembirakan ramai fan-fan Arsenal tak kiralah sama ada di England mahupun di malaysia.. Tidak dapat dinafikan yang peminat yakin, Arsenal mampu menjuarai liga premier sekiranya striker baru hadir dalam skuad The Gunners.

Walaupun skuad Arsenal menang besar semalam apabila berkunjung ke Pompey, tapi Wenger masih lagi mengulang kata-katanya untuk membeli seorang penyerang. Apa macam..? Gembira tak..??haha.. Wenger juga begitu yakin mengatakan walaupun Arsenal telah menjaringkan telah mencapai 50 gol pada musim ini dengan 2 striker yang cedera,ini tidak mustahil untuk Arsenal mencari seorang lagi warga baru dalam posisi penyerang untuk skuad The Gunners.

Wenger juga mengakui yang dia sekarang ini kekurangan pilihan untuk memilih penyerang bagi bermain dalam satu - satu perlawanan. Ini kerana, Robin van Persie dan Nicklas Bendtner telah pun injurt manakala Walcott pula bergelut dengan masalah kecergasannya untuk sampai ke tahap yang tercergas. Malang pula menimpa apabila Cesc Fabregas injurt yang dijangka akan berehat dalam masa 10 hari. Begitu juga dengan Denilson yang dikatakan masalah sakit belakang dia kembali berulang.

Sekarang ini, penyerang AC Milan merupakan target Wenger yang paling besar iaitu Klaas-Jan Huntelaar . Huntellar menarik perhatian Wnger kerana dia berpotensi menjaringkan gol untuk Arsenal kerana mempunyai bakat yang menarik dari segi menyerang.

Wenger mengatakan:" Saya sedang bersedia dan para peminat pun memberitahu yang saya seharusnya membeli striker dan apa yang tahu, kami telah pun menyerang dengan bagus untuk setakat ini."

Wenger said: "I keep reading and people keep telling me we need to sign a striker but we have the best attack so I do not know."

Wenger memberitahu yang Ramsey dapat bermain di beberapa posisi." Ramsey dapat bermain di bahagian sayap kiri, bek kanan, dan juga bermain di bahagian centre midfield. dia dapat bermain di semua bahagian padang. Cesc merupakan playmaker tetapi apa yang ada pada mereka berdua ialah personaliti d padang, kebolehan untuk mendapat bola dan juga untuk mengawal rentak bola di padang."-Wenger.

Setakat ini dahulu update berita dari saya..kita akan jupa lagi jikalau para editor ubibadok menemui berita-berita yang terbaru..Assalamualaikum...sekian.
Read More

Portsmouth 1 - 4 Arsenal...Semangat The Gunners...

Leave a Comment





Assalamualaikum..semoga sihat selalu..ambo nk mitok maaf sebanyok bulih dulu sbb update lewat sikit blog hari ni..Ambo buke sengajo nk update blog lewat ni..tp gak, ambo ado uruse kecemase sakni,,Jadi gak,,ambo trpakso tangguh la dulu..arap paro pembaco sekalian masih lagi memberi sokongan yang terbaik untuk perkembangan blog kito..jange dok maroh kuat mena la ko ambonyo..beres..??kito tgk muko Wenger sikit time begah tok main..haha





























Jadi..kito g ko tajuk kito..Supo sekalo laa..Arsenal kito meney pulok semaley..buke nk banggo apo..tapi gak,,nk tunjuk buwi yey Arsenal kito loni semakin bersemngat lepas tgk Chelsea seri pulok bru ni..Napok gayonyo..peluwe nk megey no.1 liga tu ko besar,,besar kakloh la..tapi gak..tak dop aroh Man U mene jugok male..Meney pom..meney besar kakloh..Tapi..wak tu takpo, sbb kito ado so lagi meney lawe Bolton nati ni nih..Man U tok leh nok dok sedak lagi la..ko gano sek kito..?

Ambo hari ni nk ngulah sikit perlawaney male nih..tp gak..ambo jgok nk mitok maaf dulu lg la takut wak ambo ngulah ni tok kno denga paro pembaco nk ulah..kalu saloh gak..takpo..blh tggl komen..paro editor ambo tok maroh kalu ado ore komen..ko molek lagi..ko gano..??haha..

Kito tgk dulu snarai skuad kito wak main smale...




ARSENAL

  • Manuel Almunia


  • Bacary Sagna


  • Thomas Vermaelen


  • William Gallas



  • Armand Traore


  • Abou Diaby


  • Aaron Ramsey


  • Alex Song


  • Samir Nasri

    (84)

  • Andrey Arshavin

    (82)


  • Eduardo

    (71)

  • Substitutes

  • Fran Merida


  • Jack Wilshere


  • Mikael Silvestre


  • Carlos Vela

    (82)


  • Tomas Rosicky

    (71)

  • Craig Eastmond

    (84)

  • Lukasz Fabianski





  • Kito blh tgk la yey skuad kito ni tak dop nadi utamo..sapo lagi kalu buke cesc Fabregas...napok gayonyo..Begah kito ni diganti dengey pemain mudo harape kito, iaitu Ramsey..Ramsey napok ko rupo dio male supo puah hati molek sbb blh main dengan puah hati..pahtu..sumbat gol nga assist sbutir pulok..

    Ambo nk start ngulah doh ni..ready doh ko..??huhu.. Eduardo kitolah wak jong gori gol smale denge buoh freekick tape dio..Freekick kaki kiri dio napoknyo jadi molek r smale..bek Portsmouth pom tak dop kijo g olo kaki..blh 1-0 free2 ko Arsenal..tp gak..nk bulih ko sbutir tuh,,peluh beloco abih pah keting...4minit belom hbis sparuh maso ..Nasri nyumbak pulok nga woh leret dari kaki kane dio.gol pertamo Nasri kito untik musim ni.woh Nasri ni hasil gerakey Eduardo, Ramsey dan ngelah Nasri jong nyudoh..napoknyo 2 gol belum habis sparuh maso pertamo..napok sedak dok doh tuh..haha..tu pom, 'dinding' kito main peranaey nga penuh konsisten,,sapo 'dinding'..??Song kito la..mujur dio blh main meney nih..tggl so meney lagi dio ado belom belepas ko Afrika..gu so benuo nga dio, Eboue..g dulu lagi time gh hari hari marim...oghe petim coach dio oyak..takpo lah..tak dop Eboue pom blh sumbak gol jgok..



































    Separuh maso keduo kito..meney memey lawa la..denga Song rajin ngambak bola kalu dio lepas..tamboh denga tackle dio wak memey jadi la...Belhadj pom napok ngiling palo nga Song kito nih..kalu tak dop Song..memey puah la kalu nk tgk Arsenal main..PAdo minit ko 69 ni lah Ramsey kito nyumbak woh lawa..blh dikatokey lawa la..
    Ramsey kito nih nyumbak dengan buoh rembat melalui kaki kiri dio.22 kaki tuh dari pintu gol..alik luar kotok lagi.kaki kiri pom,,jadi jgok kalu nk jadi ko golnyo..haha..kalu tgk ko gol dio gak..napok la dio tu licoh time ngolek bek sek Portsmouth.buke lucah deh..dek pom gak eh..bek Portsmouth napok lembek doh dea keno sumbak 2 butir..haha..pahtu,,tok tahu la bakpo sek Portsmouth ni blh naik seh, Belhadj pom nyumbak la gol sbutir pado minit ko 79..nk wak gano..wi la sbutir...kito tok kiro mano..wak petim kito meney..hahaha..Tapi.sek kito tok ngaloh lagi..bia 3-1 pom..sek kito keno bukti yey kito ni ado smngat nk meney BPL..dengey semngatni lah Song kito nyumbak 9 minit belom ref tiup pipit dio..Song kito nyumbak denga woh nanduk comel hasil buoh ngakat dari Nasri..tok sio2 la mok dio suruh taruh rambut panje..blh jugok nyumbak gol sbutir..kes rambut dio tu la Song bnyok jaso ko Arsenal kito..tubuh pom ko stabil nga rambut dio gitu stabil..setuju ko..??haha..


    Jadi, kalu kito nk litah Man u gak..kito kno meney la time lawe Bolton nih..pahtu,ko slow2 la kito ambak Chelsea tuh..striker taje dio,Lembu Ite pom g pah ko Afrika doh..haha..tok tahu la meney lagi ke dop sek yo pahni..kalu kaloh gak..kito la keno wak meney nyo..haha..Jadi.kito tggu meney lawe Bolton pulok..ko gano..?? Ngelas skali..Ambo selaku wokil pok2 editor Ubibadok ingin mengucapkey selamat tahun baru 2010..Sekian..







    Get the Adobe Flash Player to view this content.



    Read More

    PORTSMOUTH v ARSENAL: Skuad Jangkaan UBIBADOk...

    Leave a Comment

    Almunia


    Sagna Gallas Vermaelan Traore


    Song Ramsey


    Diaby


    Nasri Eduardo


    Arshavin



    Ini adalah skuad jangkaan ubibadok bagi perlawanan menentang Portsmouth untuk esok hari..Nampak gayanya editor ubibadok menulis dengan bahasa Melayu rasmi disebabkan ada sedikit sebanyak permintaan dari pengunjung blog ubibadok..Jadi,Skuad jangkaan ini adalah hasil analisis para editor ubibadok..mungkin ada juga perubahan sedikit sebanyak..Kita semua sama -sama menantikan perlawanan untuk esok hari..Fabregas sudah pasti tidak akan beraksi esok disebabkan kecederaan yang menimpanya ketika perlawanan menentang Aston Villa..Editor kali ini nampaknya tidak mahu menulis panjang kerana ada sedikit masalah kesihatan . Kemungkinan editor ubibadok akan menulis dengan denagan lebih detail pada esok hari..Lagipun, sekarang ni dah lewat malam dah..haha..
    Read More

    macey2 berito Arsenal..♥♥♥

    Leave a Comment




















    Assalamualaikum sahabat sekaliye..

    wano weh maley ni ambo x jeneghow tido ni..hok alos kenalim nok preksow bakali...dop pong rindu ko oghe mesia..beley x jeneghow tu buleh la apdek blog ubibadok kito ni dulu..pasal tazkiroh tu..ambo seroh ko sedaro editor ubibadok la..napok dio g kelah tafaqquh semaley bnyok modal panah2 daley palo dio..ambo nyo nok royak berito pasal arsenal buleh setoko duo..

    tahnioh dulu kpd skuad arsenal hok kerano tlh memenangi perlawaney lawe aston villa..luso pok kito jupo pok2 portsmouth plop..napok mudoh jah tp sat dok lupo pok portsmouth ni jgk la wat kaloh liverpool..jdnyo kito mngharapkey pemaeng2 kito berado dtahap yg trbaek utk mngutip mato penuh plop..





















    duo tigo hr lepah meney lawe aston villa bnyok bedo'oh nah surat koba dok puji kapteng mudo kito fabregas..hehe..maeng daley amso 27 minit jah tp dey kedio nyumak 2 buter gol...ambo hok dok kelah maso tu pong kejuk kakloh jgk tu..napok ko gayo komentator daley highlight pong kejuk..apotoh lg kito hok tgk kot tibi ni jah..vermaelan nok oyak kejuk x kejuk dio menaghak ko daley web arsenal.com nyo kato begah ado mato plop belakey palo..nok ghoyak buwi begah ni memey bijok sggh meney dio nyo..bnyok bena nah mael puji begah..pemaeng tgh trbaek hok mael pernah maeng bersamo2..mael agok trujo kakloh la dgn kehebatey kapten mudoo ni..dio kato lg begah kito ni memey ado ciri2 kapten yg berjayo..ado ciri2 kepimpiney..kecek tiko mano perlu jah..tu player2 arsenal hormat ko begah walaupong dio mudo mepeh..mklum la mael pong bekah kapten maso d ajax dulu dio tau la serbo skik pasal kapteng2 ni..





















    apo pong...fabregas dan jgk denilson mngkin tdk akey bermaeng daley perlawaney mnntg
    portsmouth..kecederoey denilson ni wenger sedighi pong x tahu berapo lamo nyo nok bulih ko sia tu.sakit belakey dio nyo maghi plop doh..baghu dok tgh sedak ni..xpo la..
















    fabregas plop djngko akey drehatkey 3 mggu atau lbeyh kalu la dio cedero hamstring..lamo kakloh jgk tu adek kakok..ado stgh surat koba oram putih gak paka yakin teghuh doh begah kito injured 3 mggu teghuh doh..kito harap2 x ghama la pemaeng kito cedero daley maso2 kito tgh dok naek seh nok ngambak naek takhta liga ni..






















    song da wall kito..wahaha..wenger jgk ado puji song ni..dio kato tgk belahmano dio betuk song jd saloh soghe pemaeng hok brjayo..daley maso 12 buley song telah pong mnarek perhatiye dr pelbagai pehok..tmboh2 plop song dpggil maeng skuad cameroon daley pialo africa ni..da rising star sggh..wenger dey lg la nok maeng 2 lagi perlawaney bersamo skuad arsenal sblum prgi ke negaro asal nyo utk mewakili skuad negaro dio..harap2 song kito dpt timbo bnyok lg pengalamey utk mmntopkey lg diri dio dan jgk skuad arsenal..tu lbeyh pokcik wenger kito..ado gu ambo kato wenger ni jenih hok mok pok wi pitih dio x perabeh halu tp dio g wat nego plop nok tmboh duit hok sedio ado..nok oyak buwi bijok sggh polisi wenger ni..














    ado kaba angin dok tgh bertiup di koto london jgk kato ac milan berminat dgn kiper mudo kito...vito mannone...satu brito yg agok buleh mmbnggokey..ac milan mrupokey kelab besa eropah jgk tu buleh nyo minat ko kiper mudo kito..bakat molek key tu..doh la nok beli bukey nok pinjey tu..apopon mannone akey ttp d arsenal utk lbeh mmntopkey dr dio..hehe















    oleh kerano kejayaey arsenal come back in title race dgn bgitu mnkjubkey..trlalu bnyok pihok memuji pemaeng2 arsenal..ghato ghiti oghe dok kecek lako loni..apo pong walaupong dberi pujiye begitumo lalu..player arsenal kito wat dok laye gitu jah selagi mano x habes musem selagi tu kito berjuwe..

    Read More

    Rating ore putih...The Sun..

    Leave a Comment
    Arsenal v Aston Villa ratings::

    Pagi ni ambo nk ambik rating surat koba ore putih namo The Sun wi rating ko match sek kito male..pakat kelih la gano ore putih wi rating ko sek2 kito2...napoknyo,Begah kito la tggi sekali...


    ARSENAL


    Manuel Almunia 7


    Bacary Sagna 6


    William Gallas 7


    Thomas Vermaelen 8


    Armand Traore 7


    Alexandre Song 7


    Denilson 6 (STAR MAN Fabregas 9, Ramsey 5)


    Samir Nasri 6


    Abu Diaby 7



    Eduardo 5 (Walcott 7)


    Andrey Arshavin 5

    Subs not used: Fabianski, Vela, Silvestre, Eboue.

    Booked: Song.


    ASTON VILLA


    Brad Friedel 6


    Luke Young 7 (Delph 5)


    Richarc Dunne 8



    Carlos Cuellar 7


    Stephen Warnock 6


    Ashley Young 5


    Stiliyan Petrov 7


    James Milner 6


    Stewart Downing 6


    Emile Heskey 5 (Carew 5)


    Gabriel Agbonlahor 7

    Subs not used: Guzan, Sidwell, Beye, Reo-Coker, Collins.

    Booked: A Young, Cuellar, Delph.

    REF: P Dowd 6


























    TOP 'N CROCK ... Cesc Fabregas was a Star Man sub but went off injured

    Read More

    SEPERTI DIJANGKAKEY...Arsenal menang 3-0..

    2 comments










    Assalamualaikum lako2..supo sekalo lah ambo..nk update perlawaney kito wak baru sudoh jah ni...panas2 lagi nih...kalu nk tggu editor ambo wak sore tu blk kelah gak..takut sejuk jah...setakat sejuk takpo lg..bimbe basi jah..kalu basi gak..tok pakka doh la..blh leppa selalu..kalu sejuk nih...blh lg nk panas..jd gak..kito ambik wak panas selalu..tok kno wak bnyok kijoe nk panas lg..ko gano..??haha..


    Klik Sini untuk VIDEO: Arsenal V Aston Villa 3-0 Highlights


    Meney kito sakni nyo lawe Aston Villa dan keputusenyo Arsenal meney bersih dengey 3-0.Napok gayonyo,Arsenal kito dapat mengekalkey kedudukey liga d no.3 dgey bulih kutipey mato sbnyok 3 mato penuh male nih..tp gak,napok gayonyo,MAn u pom meney jgok male nnih..Jd, Man U tu,kito wak biaso jah..wak petim...kito meney lawe pencabar kedudukey no.3 dale liga.ko gano..??☺

    Meney kito male nih memey napok dengey jelas yey Arsenal kito ni mampu untuk meney bahkey bnyok lg pe,uwe untuk meney besar dan jgok kenduri gol...haha..Bola memey tdok dapat dinafikey yey pemain kito yey lebih bnyok mengawalnyo...permainan di babok separuh maso pertamo napoknyo sedikit hambar tanpo kehadirey Kapten kito, Begah..bola pegey.tp gak..nyudoh tak dop..Shavin pom napok tokleh wak mano sbb tgk ko tubuh dio tu...tok leh nk lawe bek Aston Villa..kno body smace..takpo lah wak..nk wak gano..kito tak dop nyere sdak kito...ni la skuad kito untuk male ni...


    Almunia

    Sagna

    Gallas

    Vermaelan

    Traore

    Denilson

    Song

    Nasri

    Diaby

    Arshavin

    Eduardo

    SUB...

    Fabianski,Silvestre,Eboue,Fabregas.Walcott.Ramsey,Vela


    Memeylah permainey di maso pertamo napok tok sedak mano...meney pom napok slow..tp gak..time rehat tuh,,Wenger basuh setakat nok eh..Wenger wak tubik abih woh kilah dio...haha.wak napok ketaro sikitnyo time Begah kito masok pado minit 56 ganti nga Denilson...Begah kito sumbat woh lawa pado male ni dengey gol freekick yey bergayo..Woh freekick Begah muta supo puting beliung..haha..Begah ni napok gayonyo naik seh tgk Denilson blh nyumbak woh freekick..©





























    gol keduo Arsenal jgok disumbeykey oleh Begah kito dengey penyudoh yey taje hasil loronge come Walcott..Begah kito ni abih tea ungga nk ngambat Walcott..mujur la jgok blh sumbak gol..tp,nasib Begah kito ni sdikit maley sbb kawe ni injurt pulok lepas nyumbak gol ke 2...ungga derah lajok kalih..lepas nyumbak tu..nok nyorok pom ala kadar jah sbb sakit.tp..Begah ni kemungkiney akey injurt beberapo hari ataupon 3 minggu.kito pakat tggu update lain la plk....



    separuh maso ke2 memey tok leh nafi la yey pok2 kito dok conquer bola...ngelah uh.Begah kito tubik kat nga minit 80 lbih degey Ramsey mengambil alih..apo2 pom..kemasukey Begah memey memberi impak yey maksima la...hal ni sediri dinyato key oleh Mael kito.Begah kito male ni ibarat super sub la...minit2 ngelah tuh,Diaby sumbak butir pulok dengey woh keceh berapi dio...bia dio tokse pasing kokre pom..jnji blh sumbak gol..ore tok maroh mano la ko dio..ko gano..??Jaringey Diaby ni ckup 3 butir untuk male ni wak bekal nk bual kedai kopi nih pok2 dio...haha..bnyok jgok peluwe2 wak kito terlepas..tp gak,,takpo lah,,nk oyak sini panje lajok etep..pakat2 blh kelih highlight lepah2 ni..haha..©

    ArsenalTeam StatisticsAston Villa
    3Goals0
    01st Half Goals0
    9Shots on Target2
    6Shots off Target5
    6Blocked Shots2
    10Corners4
    15Fouls20
    1Offsides5
    1Yellow Cards3
    0Red Cards0
    80.6Passing Success71.3
    14Tackles30
    85.7Tackles Success63.3
    62.1Possession37.9
    55.9Territorial Advantage44.1





    Read More

    wilshere dan west ham...

    Leave a Comment










    Assalamualaikum...berito terbaru kito nih...siap sedio la pok2 kito..

    Berito terbaru kito ni tentang pemain midfield mudo, jack Wilshere..Wilshere napok gayonyo telah membuat kenyatea yey dio berminat untuk bermain secaro pinjame di kelab West Ham utk musim panas yey akn datang..walaupon wilshere kito oyak nk g west ham..tp, dio jgok ado oyak yey dio akey g ke kelab yey Wenger raso molek untuk dio..napok ko stail bdok kito nih..patuh mena ko Wenger..belom ni sdoh ado kenyatea dr Burnley yey sek yo ni berminat untuk ambil Wilshere kito sebagai pemain pinjame..

    "I would prefer to go to a Premier League club,You'd rather stay in the league where you are gonna play. I'd love West Ham but I'll go where the boss thinks best".-kato2 Wilshere ko Sunday Time.

    Wishere kito ni rupo2nyo dio kagum ko senior2 yo dale Arsenal nih..dio sdiri oyak yey dio ni kagum nga teknik Shavin..dio jgok oyak dio suko stail samir Nasri yeys seakey2 serupo dengan stail dio...bagus jgok wilshere kito nih..ado secret admire..haha..©


    "When I came into the team, I felt ready, but now I see I've improved. I know better when to pass and when I should dribble and the manager says I can learn a little more. In training, I look at Andrei Arshavin - amazing technique - and Samir Nasri, a player a bit like me. "


    Kaba berito pasal Wilshere nih..ado kaba2 angin yey mngatokey Wilshere nih mungkin akey dibwok oleh capello g ko Afrika untuk world cup nih..tp, takpo lah..hal tu kito seroh ko Capello lah..yey petimnyo..Wilshere kito oyak yey dio tok akey kecewo kalu Capello tok pilih dio sbb ramai lg pemain d hadape dio wak lebih layok..haaa..tu dio..Wilshere kito ni napok tok brgaduh mena..napok ado stail sikit dio kecek..haha..takpolah..wak petim..Wilshere kito memey sedak la..

    Kito pakat mitok la yey Wilshere ni akey g kelab yey terbaik sekali untuk dio..
    IN ARSENE WE TRUST...
    Read More

    berito hari ini....

    Leave a Comment
    Salam pantai timur buat adik kakok sekalian...ambo beraso knaling sikit hari ni nk nulis sbb dok main denga perut lapar nih...tp takpo lah..wak tu masaloh no2.kito kecek kiro smula..sbelum tuh..kito jange lupo untuk puji Allah Taala dale setiap kali ost kito wak baru...Alhamdulillah...pok2 editor hri ni hidup blako lg..bngun2 tido tuh..blh update selalu blog..ado ko sapa wak tok tido dok cari berito panas..mujur lah kat emirates nih,,salji mutih jah..haha..ok.berito plok..


    1. TErbaru...Arsene Wenger nampoknyo memasok kea calon baru untuk dibeli pado bule januari nih..namo calon baru kito tuh..buke sapo2 pom..pemain man city yey merupokey kelab meney nga kito hari tuh..Arsene Wenger memasokkey namo Craig Bellamy sebagai calon pemain untuk dbeli olehnyo...wak ni kes pengurus dio oyak yey Bellamy nih akey disenaraikey untuk dijual lepas Mark Hughes dipecat jd jurulatih Man city. Male pom napok Bellamy main sub jah..wak munoh karrier bellamy jah Mancini nih...baik wi ko A.Wenger..ko belah mano.?
















    2. Terbaru jgok..Real Madrid napok gayonyo akey masuk bersaing nga Arsenal kito untuk beli pemain Lille nih..Eden Hazard,belom nih sainge kito hanyolah MAn U..tp,Real mari sepang nk beli jgok. HAzard ni bermain untuk posisi Atacking Midfielder baru brumor 18 tahun..samo tuo nga editor ubibadok wak sore tuh..Hazard ni ore sedak jgok nih,,musim leps dio nih blh anugerah 'pemain muda harape'dale liga Perancis lepas main sbyok 34 meney dey sumbak 4 butir gol..kiro ado kelas jgok la dio nih..Hazard ni jgok main untuk negara dio,,negaro Belgium..


    Read More

    Arsenal vs Aston villa

    2 comments
    Assalamualaikum sahabat2 seperjuangey sekaliye..

    Alhamdulillah raso syukur tdk trkiro dan jgk tdk trhinggo dpanjatkey tuhan sekalian alam datah segalo nikmat dio hok tdk trkiro dan tdk trhitung bnyok nyo..selawat dan salam ke atas junjungan besar baginda Rasululah saw...♥♥♥sahabt2 sekaliye..kito hidup datah muko bumi ALLAH ta'ala ni semeta bedo'oh jah..dok maeng kelippah2 meta2 jah nok masuk tahun baghu doh eh kito nyo..thun baghu hijroh kito masuk daley 9 hari doh..ni nok masuk thun baghu masihi plop doh..semeta jah benanyo..hok aloh la deh..mako ambo nga editor2 ubibadok.blogspot samo2 la menyeru sahabat sekaliye sekali gus mengingatkye diri pok ambo d sini maghi la kito pakat muhasaboh diri kito..acu tera duduk cokoh sejenok..mikir semula belah mano kito pado thun sebelum2 ni..belah mano dgn amaley kito?? belah mano dgn muamalat kito??belah mano2?mace2 persoaley kito buleh wat tubek ..apobilo maghi nyo persoaley gitu mako kito tdk dpt tdk akey napok kekurangey dr kito dok mano...dsebabkey itu la smntaro maseh lg ado kesempatey kito hidup datah muko bumi ALLAH ni maghi la shbat2 sekaliye kito pakat beki hok mano x keno tu..kalu xleh nok beki bnyok2 kito beki skik2..tp lah2 mano pong bia ado sokmo la oghe kato peningkatey daley dr kito tu sahabt sekaliye..mugo kito ni stiap detik hok brlalu tu mrupokey kiroey umur kito datah muko bumi ni..kito tdk tahu maso mano kito mati..mano kito mati..guano cagho kematiye kito.. jd nyo shbt2 smntaro maseh ado maso nga kesempatey ni shbt..ambo dan jgk para editor mningatk dr pok ambo dan jgk shbt sekaliye supayo gunokey kesempatey hok maseh ado ni dgn sebaek dan terbaek yg mngkin..dsmping tu kito rajin2 la berdo'o kpd yang maha pemuroh dan yang maha pengasihani..supayo mmberi kekuatey pado dr kito utk istiqomah daley apo juo perbuatey baek hok kito buwat dan jgk bia la nyudoh kito d akher2 hayat kito tu nyudoh dgn hok comey..ameen..











    hehe..jd nyo ambo ado la skek2 berito pasal arsenal kito la..berbalik kepado bola ..♥♥♥..arsenal kito pado mggu ini akey jupo aston villa..perlawaney hok ago menarik jgk tu..belah2 mano pon arsenal keno meney la pelawaney kali ni..sbbnyo loni pok arsenal kito tgh berkongsi mato dg aston villa..kalu kito meney gak sedak duduk lah pok kito nyo..




















    loni nyo skuad kito nyo agok sedak jgk la..kalu tgk ko perlawaney nga hull tu..haih kalu la arsenal buleh maeng setaro tu plop lawe aston villa kito mngkin buleh memenangi perlawaney mggu ni..kapten mudo kito fabregas nmpoknyo daley 50:50 lg buleh maeng ko dop..tp apo yg gmbironyo bek kiri kito traore telah mngesohkey tmpat daley skuad mggu ni..sprti mano ado editor2 kito post sblum ni..armand traore ni antaro 3 pemaeng trpntas arsenal..kigho nyo mggu ni wenger cayo sggh la ko traore kito ni nok tehey jentero serangey aston villa..beley tehey jentero serangey aston villa tu traore jgk dkiro mmpu mmbntu jentero serangey arsenal..dgn larian pantas dio serto teknik hantarey jauh dio tu..arap2 nyo buleh tulum la bahagiye serangey kito..mugo dio maso loan ko posmoh dulu pon dio maeng wing kiri..loni sek aston villa pon sedak duduk jgk tu..mugo sek2 besar EPL pon haloh kedio daley perlawaney sblum2 ni..pemaeng2 aston villa jgk buleh dkatokey berado pado tahap yg trbaek ..dan kalu sek arsenal kito buleh maeng po baru ni..dgn keculasey diaby..buleh meney jgk pok kito nyo..kito wi skuad hok kemungkiney dturungkey daley perlawaney esok dulu..

    ALMUNIA
    SAGNA
    GALLAS
    MAEL
    TRAORE

    DENILSON
    DIABY
    SONG

    WALCOTT
    ARSHAVIN
    NASRI

    SUBS:
    EDUARDO
    SILVER
    RAMSEY
    FABIANSKI
    WILSHERE
    EBOUE





















    mngkin jgk fabregas akey dturungkey esok..sbb nyo loni keadaey dio tu daley kaeadaey suspen sggh maeng nga 50:50 ni..kalu fabregah kito jd turung esok..sedak duddukla skit pok2 kito tu..waa..harap denilson kito ambek plop la free kick esok tu ..meney hok tahn lepan lepah kito tgk pok ktio lah2 mano pong nyumak dulu pi gak ado tikow2 kaba2 nyo ambak ko pok dio..jd nyo bek kito esok tu..kito berarap bena la..sat dok wi tembuh la pok kito esok..mugo corak maeney aston villa ni dio maeng ngakat gitu jah..tp palo nyerey2 dio agok bahayo jgk tu..ghama jgk pok kito keno marking molek esok ni..milner tu lenim sedak duduk tu.

    kalu kito meney esok mako sek kito tikah 3 mato nga po astonvilla sekali gus mngekalkey lg tmpat ke3 kito..mngkin jgk buleh naek tmpat keduo..sbb sek arsenal loni pon dok tgh ngambak takhto liga jgk ni..

    daley satu sumber berito laeng wenger ado beghoyak bhawo dio nok mngekalkey skuad hok ado loni daley maso 5 thun lg dan jgk wenger kato skuad hok ni jgk la akey menaekkey namo arsenal d eropah..besar ctow2 tu mugo wenger kato doh skuad hok ado loni berpotensi mnjadi satu skuad arsenal terbaek hok dio pernah bino..tu la policy wenger kito..memey payoh bena nah nok beli pok2 star..we r making d star..baguh sggh pokcik wenger..

    I hope that this squad will still be together in five years and they will dominate Europe and the league in England. At 21 or 22 you start to be a man. When you are younger, it’s hard to stand up against a man but when you are that bit older you start to do that.

    People forget they are an average age of 22. What they do is remarkable. I’m convinced they have the potential to be my best team and what they do now confirms what I think.

    When you have never won, the most difficult is to win the first trophy. Once you are convinced you can win, the rest becomes easier because you relax a little bit. To win at the top level is a good mixture between being relaxed and focused. Experience is an obstacle. In 2007 we were close to winning the title. I’m confident we can use the experience of 2007 to overturn that.
    jemoh diri la...


    sebelum nok wi woh ngelah ni..ambo nga editor2 nok mngucapkey trimokaseh yg tdk trhinggo pado abah deen kerno susoh payoh beli jc arsenal away ko pok2 ambo..pah gak siap ata mesir lg tu..trharu sggh pok2 ambo..dok gamok ko x leh nok paka doh jc away arsenal thun ni..trimo kaseh bnyok abah deen...kito doa mugo abah deeen kito muroh rezeki cepat skek jupo jodoh..buleh mok la pok kito..hahah





















    apo pon pado perlawaney kali ni kito mngharapkey kemenangey la tu..ambo nyo xleh nok kelih perlawaney mggu ni sbb ado kelah jd ambo harap pok editor kito g kelih tu..pah buleh wat ulasey lanjut daley blog kito ni..hehe..
    Read More

    Armand Troure sdh pasti...Fabregas..??

    Leave a Comment
    Assalamualaikum adik2, abe2,,dan jgok kakok2...supo skalo la...kalu ambo post gak..msti ado berito sikit pasal Arsenal kito nih...Tp belom tuh..marilah kito samo2 memanjat kesyukure kpdo Yang Maha Khalik..Allah S.W.T..nk oyak buwi sikit..saloh satu nikmat yey perlu kito syukur kepado Allah Taala ialah nikmatb raso kenyey..Cubo adik kakok renung smeta beley2 tgk bitey di langit....kalu kito make bnyok2...tp gak tok kenye.., gano perasea' adik kakok..?? tok ko nyaknyo eh..buke nyaknyo jah..letih pom ado jgok..doh..belah mano..make abis sepuyuk dak nasik..perut bulat gotte doh eh..tp,, raso kenyey tu tak dop.kito tok raso gapo pom..jd syukur lah kito kerano Allah wak kito ni dgey ckup lekap doh..ado perut blh kenyey.ado mulut blh makey.ko ado sek2 kito wak makey tp gak tok kenyey..tolom oyak la kok shoutbox tuh...hatta adk kakok g pizza king sekali pom..pahtu make sapa abih 4 butir pizza...kalu tok knyey,,tok puah hti jgok...ko gano..??setuju ko nga ambo..?? Tu baghu nikmat kenyey wak Allah wi kito..bnyok lg nikmat2 wak lain..wak ni so pom kito tok leh nk syukur lagi..kenyey perut gak..buke nk wak ibadat ko dio..tp dok main go lain..jd..samo2 kito pakak muhasaboh sek kito...nimat tuhe wi kito yey lain,para editor ubibadok akey oyak plok..loni sek2 editor ubibadok dok tgh musafir,,tggl 2 oghe jah editor ubibadok wak dok dumoh..kto pakat2 tggu la..editor wak 2 oghe tu napok sdak sikit wi tazkirah..sek kg badok soghe..haha..





















    Hoh..takpo lah tu..kito balik ko tajuk kito smula...tajuk kito skali ni pasal Armand Traore..bek kito wak mudo nih..berito terbaru pasal bek kito nih ialah tentey masalh kesihate dio..bnyi2 kaba...dok bnyi kaba pom..tp gak baghe sgguh..yey Traore nih napok ko gayonyo siya doh...Traore kito nih dijangkakey blh main untuk lawe pesaing kito..sek Aston Villa...tp gak..tok tahu la Wenger wak turun ke dok dio nih..tp yey pasti dio ni sdoh pulih sepenuhnyo... kalo sebelum nih..tempat Traore ni diganti nga Silvestre palo botok..tok tahu la tkut Wenger suh Silvestre lagi utk posisi bek kane tuh..kijoe tu kito seroh ko Wenger la..biar dio jong ngatur..hahaha..Traore kito ni injurt time lawe Liverpool ari tu lagih..dale bnyok2 wak injurt..dio la wak siya cepat sikit..antara kuada2 Allah Taala..




    Bek kito ni akey diuji oleh pemain Aston Vila ari Ahad nih..jadi gak..adik akok keno beringat sikit..nyere sek yo ni palo botok..culah sikit tuh...tp gak,,koya star la..sek Aston VIlla sdah pasti akey mnurunkey skuad utamo dio..Agbonlahor nga Ashley Young..biar sapo2 pom pemain sek yo..tp gak..sek kito tok gentar sikit habuk eh..tok cayo ko??ambo sdiri eh g tanyo sek2 pemain kito nih..time tu dok tgh web cam nga sek yo..jd gak..ambo tanyo la..betuley kalu Traore main pulok..ambo raso payoh mena tuh sek Aston Villa nk nyere nih..alik kane Traore,,alik kiri Sagna..alik tgh VErmaelan..pah..belah mano no tembuh..??alik atah ko..??


    “The fastest three players, I would say are Theo Walcott, Carlos Vela and Armad Traore.” said Wenger.

    “We don’t test their fastness very regularly because once the season has started, it would be hard to go out there and test them. So we test them especially at the beginning of the season – many times when they come back from injury to test their level.”-Wenger.



    Berbalik pulok ko Begah kito.. Wenger oyak..begah kito nih dale 50-50 lagi..tok tahu blh main ke dop nk lawe Aston Villa ari Ahad nih...tp gak ambo raso sajo Wenger jah oyak gtuh,,nk suh sek Aston Vill sero sdak dok skit...apo2,,BEgah kito main ari Ahad nih..tok ketek la sek2 yo tuh..ko gano oghe kito..?? Sek yo tok tahu Begah kito abih tea wak sename nk suh wi fit..mugo bare nk nyumbat gol pulok..ko belah mano..??Apo2 ceritow pom..kito pakat tggu la..nk kato Begah pasti main pom tok kno jgok..namo kea ambo kno ban ko Wenger sbb manda2 pulok..takpo lah..kito pakat2 tggu...salam 10 muharam..pakat2 poso sek kito tuh..







    Read More

    Berito sikit...

    Leave a Comment
    Assalamualaikum...gano oghe kito..??napok post belom ni jijok molek..supo dgr tazkirah kat nga balasoh rumoh ambo. Editor ambo wak tu memey sdap pom wi tazkirah..kalu time sekkoloh rendoh dulu gak..dio la johe berpidato peringkat kg dio. PAhtu, naik sekoloh menengoh, jadi johan debat pulok.johe debat buke pringkat kg doh la....Tapi,wak tu tok petim lako..wak petim nyo isi wak dio nk sapa ko kito tuh..Pah ko ambo sero gapo wak dio oyak tuh..Nk wak gano, mugo ambo dok main skali nga dio tu gak...tok sero belah mano??...haha..♣ Jadi,apo2 pom..memey betol pom gapo wak dio oyak..sapo dio oyak saloh gak..mri ngadap nga ambo la..kito kecek jelas molek... Wak tu takpo lah.kito wi ko editor lain wak giye ngura.kito g ko tujuwe kito nih...ado berito sikit nk oyak...



    Berito pasal arsenal kito la ni...ado berito baru gak..ambo update selalu..ni la berito wak terbaru sikit..


    1. Arsenal kito napok gayonyo keno dendo ko persatuan bola sepak kes nasri baloh nga sek Hull meney sebelom nih.. Takpolah dendo pom..janji meney baru ni kito meney..haha.. Sek persatuwe ni wi tarikh sapa 13/01 ni untuk setel dendo nih.. sek persatuwe cas Arsenal atas tok jago kelakuwe pemain...tp gak..takpo...sek Hull pom keno dendo jgok,,,buke kito jah wak saloh..oghe tok baloh sore..ko gano..?? Bak kato gak..takkey bergoye pokok kalu tak dop angin..??ko gano..??


    2. Wak ni pulok berito pasal..bunyi2 kabanyo,baru ni Wenger ni baloh nga Kroenke.Kroenke la...pemegey saham Arsenal terbesar lonih. Bnyi katonyo..Kroenke nih nk Arsenal main perlawaney pra musim di Amerika nati nih...Nok soho amerika dio la,,dio gamok Song kito tok rajin g kalih... Kroenke oyak..kalu wak di Amerika gak..rama sikit oghe dok beli baju Arsenal...Tp, Wenger kito tok setuju nga idea Kroenke nih..dio oyak..pemain2 Arsenal ni letih sbb baru hbs World Cup jah..Kroenke ni jenis tok pehey jiwo oghe bola sepak..payoh r otok ore nego nga otok atlit..dio tahu nk untung jah..nk beli oghe dekut pitih...♠



    3. Pok2 kito tok soh rusim la pasal pemain wak akey dibeli Wenger tuh..post belom ni ado doh oyak tetey oghe kemungkiney wak Wenger akey beli...Wak petim..Wenger oyak, dio nk beli jgok..bia tok leh main untuk Cempiyeng Lig pom..Wenger oyak ni time sessi webcam nga peminat2 marim..Loni ado lg sessi tuh..sambung ko sessi yey ke2.. Napok sistemetik molek stail sek Arsenal tu key..Web cam nga peminat ado jgok...Ni la gapo wak Wenger oyak kalu tok cayo ko kato2 ambo gak...

    "Yes, I would [sign a player who is cup-tied]. We are going for the domestic title and the FA Cup as well and doing that allows you to rest a player for the Champions League or play another player in the Premier League."


    4. Terbaru,Arsenal kito akey menjemput pemain Legenda yaitu Frank McLintock time lawe Aston villa Sabtu nih..pemain legenda kito ni akey sambut ari jadi dio etep 28 December betuley nga belom tu ado meney Arsenal lawe Aston ViIla. JAdi. mengikut jadualnyo..Frank McLintock ni akey berucap depe pnonton belom meney stak..sedikit maklumat..legenda kito ni main di posisi bek,, dio ni jgok dey jd kapten untuk sesi 1970/1971..duo2 musim ni blh pialo ko kelab kito...napok ado jaso la dio nih..Jd gak..pok2 editor ambo dok cedey doh hadioh nk wi ko dio nih..Sapo nk kirim blh la belom pok2 editor ambo naik jet peribadi. g Emirates hari kamis nih..mujo ado ore suppport pok2 ambo..blh naik jet free..pok2 amno tok rajim lg naikjet nih..terujo sero..haha..kito jupo d Emirates la..



    Read More

    update , update , update ..☺☻♥

    Leave a Comment
    assalamualaikum saim sobat..arap2 sega buga la blako-lako.sebelum oyak pasal bola aka arsenal nih,meh kito badi pringat lu.tazkiroh ore kato..sabda nabi Muhammad SAW,yey mano lebih kure mafhum dio " duo nikmat yey sokmo di lupo key oleh manusio,iaitu nikmat nikmat sehat nga nikmat maso lape.."mari kito pakak prati kelih hadis nih.memey yolo sggh la dok hok nabi oyak.ore jamey loni pakak lupo habih doh ko duo nikmat hok Allah wie ko kito nih.taing sehat gak,ok aloh la.braso suko tok mudoh la dok.buleh g mari g mari.dey sakit gak,sebek atak katil la..pah baru mula nok ingt ko Allah.baru nok mitok sehat nga Allah.taing sehat tok ingt ko DIO.duk ralik ko mugo laing.mujur Allah wie sakit jah.kalu pakak mati slalu..kito nok wak guano..mugo DIO Maha Kuaso.tp nok oyak saye nyo Allah ko kito,dio wie sakit jah.nok suh kito kaba kdiri.nok suh kito tobat.nok suh kito ingt ko DIO.saye nyo Allah ko kito.supo jgk nga maso lape.taing ado maso lape gak,puah weh lok.tok tau nok wak gapo sero.g derak la.sedak jgk.gitu la kito sokmo2.tok g derak,g main.apo kato kito isi maso lape kito tu denge mugo2 hok bulih pahalo.ado jgk hasil.g tulong mok dapur ko.tulom abah kebun ko.kito kalu staro maso hok lape tu tok ingt ko Allah doh.taing sibuk tok soh duk kato la.koho tok ingt.jadi,mari la kito pakak2 muhasaboh diri kito.istighfar bnyk2.maah la,panje pulok jadi nyo mukoddimah..jadi po ngepek pulok.memey ngepek pong sbenanyo.ngepek ko diri ambo.bnyk do'oh doh maing nih..





















    pade dulu ngepek ☺☻..meh kito baco brito pulok pasa arsenal kito..kito stak nga wenger la dulu..mugo dio menejar..stak nga boh dulu..wenger ado oyak yey musim 4 taun sebelum ni merupokey musim terbaik dio nga arsenol..ni kato2 wenger kito '

    He said: "The last four years have been the most challenging period of my career.

    "But it is not linked with not winning a trophy.

    "Moving into a new stadium and keeping the team at the top means, for me, my best period has been in the last four years.

    "To move into a stadium with less resources, respect the fact we have still made some money every year without the team dropping down a level."

    wenger jgk oyak,kok kok mano pong dio ake bli jgk nyere sore d trensfor musim sejuk nih.cumo hok ore pakak duk gegey loni nyo sapo wenger nok bli.ado duk kato nisterooy.tp berak2 dok doh pok cik nih mugo dio pong tuo doh.main pong dok blah mano musim nih.payoh tuh.pah sore lagi,nyere feveret ambo dale fantasy c.cole sek westham.kawe ni memey sedak la.cukup lekak eset dio jadi nyere.palo taje,rembat bulih,keceh biso pah hok petim nyo dio ni nih besar nga tinggi.191 boh.stendek betner doh la.tok lupo jgk ko chamakh kito..haha..chamakh kito??ho la,mugo trensfor broni chamakh masuk dale list wenger doh.nok bli lok lo doh.sep bordeauex jah tok se lepah dio.chamakh pong taje jgk tp nok banding nga betner tu,sedak betner lagi kalu ambo.chamakh ni bnyk doh dio nyumbak gol2 petim ko bordeauex.skill jgk chamakh ni.pah balotelli sep inter milan.sedak dio ni nih.tok pade nga umur.budok mepeh lagi ni tp gak ite la.haha..rama lagi hok sep2 arsenal laing duk kato antaronyo,gignac sep Toulouse,saha everton,gokhan inler sep Udinese la,bojan kerkik pah pavluchenko..hau la yolo ko dok.braso2 dok blako hok ni.wenger nih kito tok leh nok seko mano.kaba2 dio bli hok kito tok kenal.tp hok petim nyo stakak ni hok dio bli jasso blakko lagi.siak jadi ore petim skuad lagi.wenger jgk sebut yey pok giggs merupo key pemain terbaik epl dekad ni.The Frenchman said: "Ryan Giggs is my Premier League player of the decade because he combined style with winning. But his goal in the 1999 semi-final still hurts me."




    gignac



















    balotelli



















    dzeko















































    pade dulu pasal nok bli ore nih.kito g ko brito skuad kito pulok.kito stak nga ore debe dulu la,nasri.gegey smeta broni maso lawe nga hull.lepah tgk smula highlight,memey nasri tok sengajo la pijok kaki garcia.tp gak baso garcia tu nyo blakong lebih2 la pulok.pah hunt pulok g terkey nasri nok timbuk.memey cari baloh nga sep kito sggh la sep hull ni.tamboh2 hunt.pah cari tu gak cari jgk nasri.mujur song ado duk sekak hunt.rama doh surak koba duk kecek pasal brito nasri tlepah hukume keno gatung 3 meney oleh FA.antaro nyo ,[http://www.football.co.uk/arsenal/nasri_escapes_fa_censure_299924.shtml].alhamdulillah la nasri tok keno gatung.payoh jgk tak dok awe tu tuh.doh la kito kito sep martin o'neil mggu depe.payoh kakloh jgk tuh.keno bringat la mugo sep yo duk bowoh kito loni.samo mato lagi tuh.
























    "Walcott breaks Henry's sprint record"..brito utamo dale arsenal.com.koho derah doh tu cott kito lepah cabut bahu.kalu cabut skali lagi koho derah lagi bokalih.haha..mitok jauh la tuh.sep mudo kito,cott,vela nga traore badi hungga 40 mitor nok tgk sapo derah skali.ternyato cott memey derah nga culah.cott hok derah skali denge rekod hok dio wak 4.72s..litah rekod king henry,0.10s kato reporter arsenal richard blake.kato reporter tu lagi,"He has the record on 40 metres. I think it's 4.72 seconds or something like that."Thierry was very fast as well, 4.82secs. I don't guarantee [the time] but it is in this area."Certainly Theo could have been a 100 metre runner. But Carlos Vela is very fast as well and Armand Traore is not far behind him." cott ni derah derah doh,tp gak kure taje depe gol.kito harap bena la ko cott bia nyo asoh kuat sikit mucung kasut tu bia nyo taje.pade nga skali sepak coh masuk gol slalu.ni gak dok,ore ata bola kaki doh,tok se bubuh lagi.cott ugoh kalih nok nyumbak(tok taje bena,sedak ayat)..haha























    brito sepeh2


























    1. "Arsenal Back For Juventus Midfielder Felipe Melo" kato goal.com.tok tau la staro mano sohih brito nih.tp gak juventus loni tgh krisis skit.ho la,perah tok leh masuk pusinge kaloh mati tok ile lagi,melo baloh pulok nga coach Ciro Ferrara.doh la maso lawe catania broni melo melo main 32 minit jah.tok de apo2 tukar doh.dey menejmen juventus siap utk lepah melo bule 1 ni.tp gak rego tu tok tau la mugo sep yo bli broni pong 25 juto doh.pah dunga jurulatih brasil pulok oyak,juventus teloh memusnoh key karier pemain."Brazil coach Carlos Dunga claimed Juve "were ruining the player's career", as he voiced his World Cup concerns."pah melo pulok tgh nok menaik key smula namo dio sebab nok masuk dale skuad pialo dunio brasil nih.mesti doh dio nok main sokmo.kemungkine melo tubik tu tinggi.tamboh2 pulok song kelik kapong bule satu nih.arak2 jadi la..link brito [http://www.goal.com/en/news/10/italy/2009/12/23/1705175/arsenal-back-for-juventus-midfielder-felipe-melo-report]..






















    2. Eden Hazard, dubbed ‘the new Cristiano Ronaldo’ by the press, is reported to have his pick of suitors, but according to reports in Marca, he wants to join Barcelona.ai sedak jgk budok nih main.tok dey apo2 jadi star doh..budop nih ajim masuk dale scouting arsenal..kato budok nih lagi ""I am pleased that teams like Arsenal and Real Madrid want to sign me,” before adding, “I know that Barcelona and Inter like me, but I am thrilled to play with Real Madrid or Arsenal," Hazard said a few weeks ago."link brito[http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/12/22/1704028/lille-starlet-eden-hazard-prefers-barcelona-move-report]..



















    3. kapteng kito,begah ake usoho jgk kok kok mano pong bia bulih main lawe aston villa ujung mggu nih..pah,nyere taje sepanyol,david villa oyak yey dio nok g main d epl lepah trensfor nih.jadi,mano2 klub berminat buleh la pakak wak taware ko datuk tuh..

    4. kasih2 pemain arsenal..maah la,tok leh up gmbr dale nih..nok gak,bukok link ni,[http://justarsenal.com/hell-its-xmas-time-for-an-arsenal-wags-collection/2366]
    Read More

    Szczesny sambung kontrak...

    Leave a Comment
    Assalamualaikum adik2, kakok2, dan abe2... GAno hari ni..??sihat molek ko..? kalu sihat gak..molek mena la..blh lg kito wak ibadat ko Allah S.W.T. Gitulah semolek2 caro kito nk syukur ko Allah wak jong wi nikmat ko kito... tu pon tok pade lg kito nk balas nkmat wak tuhe buwi ko pok2 kito.. ni dok..time sakit baru nk ingat tuhe..mmg tok ptut la...ingat time susoh jh....pahtu,blh la bkok blog ubibadok nih time siya gak.hahaha..


    ganow post sek kito blom nih..?? Editor ambo wak sulung skali tuh update..betuley nga dio naik seh time dok naip blog,,pah ko cerito ubibadok dio oyak,,,haha..mujur la jgok..seney r sikit ore nk tahu bkpo jd kes ubi badok nih...haha..memey kisoh tu ksoh benar..cmo ado tmboh sikit sbnyok jah,,tp, plot asal cerito pok2 ambo memey tok lari la..tp gak..cerito pok2 ambo tu buke nk ambik simpati,tp nk oyak buwi jah..kalu2 sapo2 nk beli ubi,,ado lg stok niyh..hahha..


    Takpo lah...tu kisoh lamo..sedey jgok ambo kalu teringat kisoh gituh...mujo tok masuk bersamamu jah pok2 ambo..sbb time tuh pok ambo g tubik jual ubi..krew BERSAMAMU ni g dumoh..jd gak..tak dop ore...hahaha...


    Kito bblk ko tjuk asal kito..jauh doh tuh dok bborak..berito hari ni pasal keeper mudo kito wak Brentford pinje ari tuh,, dio napok keeper kito ni sdap gak..nk pinje selalu..biar mudo getoh pom..hahha...Brentford pinje Szczesny ni,, 20 aribule 11 baru nih...dio pinje meta jah..tp gak apo...napok sdap mena nah..jadi gak..dio sambung la kontrak pinje keeper kito nih...nk sebut nmo keeper kito ni pom pyoh...belit lidoh2 time nk sebut...Brentford sambung kontrak dio ni sapa 17/01 depe..tok cayo gak..bkok lamet web ARsenal.com.















    Nok oyak buwi sedap lajok keeper mudo kito nih...keeper kito nih blh clean sheets sebanyok 3 meney dale 6 penampiley..kiro sdap doh tuh..baru umo 19 thun...samo umo nga gu ambo slaku editor ubibadok wak dok kg.badok tuh...sedikit sebanyok pasal keeper kito nih...dio ni jgok,,1) msuk penampiley pertamo lawe West bromwich Albion untuk carling cup awal musim nih,,,napok Wenger kito nk wi smngat sikit dio.. Keeper mudo kito ni jgok wak 2)debut international dio wak pertamo time poland lawe canada bule 11 baru2 nih dngey keputuse poland meney 1-0...tp gak..time tu dio msuk sparuh maso ke2 doh la...tp gak,,tak po lah separuh maso keduo pom...


    Jd gak..kito pakat2 mitok Andy Scott nih jago molek la keeper mudo kito nh...nk wak ganti Almunia ok kalu sepeh2..hahha..sekiye dlu dari ambo...ado kaba berito kito kabo plok...
    Read More

    ado la berito baghu buleh setokow duo...hehe..

    1 comment
    Assalamualaikum paro pengunjong blog ubibadok.blogspot.com

    Alhamdulilah..syukur kpd ALLAH swt..selawat dan salam ke atas junjungan besar baginda nabi muhammad dan jgk kepada ahli kluarga baginda serto shbt2 radiyallahu 'anhum ajma'in...





















    pertamonyo ambo dan jgk editor2 blog ubibadok.blogspot ingin mngucapkey ribuwe trimo kaseh kpd pngunjung2 blog ni..xdop niat pok ambo dok bino blog ni nok betanding nga mano2 blog..sajo2 jah ni wat iley puah bley2 buleh jgk belajar nok cepat naip skek..ado jgk hok tnyo wano blog ni namo dio ubibadok..kesohnyo..blog ni baghu jah pok2 ambo maghi telitah nok wat nyo..nok ghoyak buwi takdir tuhey.. telitah nyo plop time musem2 sejuk gini gak..beraso telio weh nok make ubi kayu..mulonyo nok wi namo ubikayu cicoh nyo aka kelapo paghuk.. tp gak mikir ko ubikayu tu ado doh saem ambo dok guno namo tu..xpo lok kedio la..pah pok ambo maghi mikir ko ubibadok mako trbubuhlah namo ubibadok trsebur..betuley plop ado soghe editor ubibadok.blogspot jamey2 sekoloh mulo dio dok nego kelepek ubi nok wat byr makey keteng..tu la kesohnyo...jd dok maghi pikey dgn akal pikirey hok waras lg ni..bnyok doh kehidupey pok editor ni trlibat dgn ubi2 mako tubek la jgk namo ubibadok..tmboh plop ado pok editor kito soghe nyo duduknyo d kapong badok kelatey nuh..jd kijo lah kighonyo namo ni..arap buleh iktibar lako la tu..

    jd nyo xdop gosatu pong ni sajo2 nok apdek jah ni..kito wi la beghito skek sebanyok pasal arsenal kito belah mano lenim..napok pakat dok naek seh lako loni tu..pok editor ubibadok baghu jah sdh wat kajiye skek pasal nasri..belah mano kigho..wano asal siloh nya buleh kad kunim maso lawe hull baghu ni...bg pok2 ambo nyo..x puah haty jgk la nasri keno gatung 3 maeney..sbbnyo napok do'oh nah dio x sengajo..hunt hok g tunja almunia xdop plop keno gaposatu..lah2 mano pong keputusey tlh dbuwat mako bersoba la nasri..napok gayo denilson kito lepah ni buleh amek freekick plop doh la.






















    Loninyo saham pok arsenal kito tgh daley peperangey jgk ni..hehe tmboh2 plop ado oghe kayo namo dio nyo Stan Kroenke baghu jah menamboh saham hok dio sedio ado...jd nyo loni dio la pemegang saham trbesar arsenal...manokalo tempat keduo nyo jatuh kpd usmanov..sdoh bnyok doh spekulasi dok tersebar loninyo..antaro 2 oghe kayo ni sapo dio nok beli kelab arsenal..xpo la kito naty kelih lah belah2 mano pong...hok kito hrap2key nyo...sat dok wat kuca policy wenger la sdh..wenger ado cagho dio..hehe..tp pihok managment arsenal saye ko pokcik wenger ni..sat dok rusim lah pok kito..


















    kitonyo loni wenger dok tgh usoho nok mitok duit gaty ghugi dr pihok belando..sbbnyo wenger kato x padey la dio lepah persie g maeng nga belando..kaba2 nyo cedeghow paroh gitumo lalu nah...wenger kato arsenal akey mnyediokey peguam terhebat la tuk wat kigho keh ni..tp dutch FA kato xsoh dok cagho sgt la wenger..mugo stiap pemaeng tu key ado insurans doh key..xpo kesoh ni kito seghoh ko wenger la mugo dio tahu la tu kijoey dio cagho..kowano..ambo nok kecek lbeyh2 pong mugo x ghety tu gak..
















    setakat tu dulu la ambo buwi tuk kali ni..naty ado lg ambo wi plop la..sat ghusim..
    Read More

    UPDATE PULOK...

    Leave a Comment
    Assalamualaikum...gano pok2 kito..??sihat ko..?? Syukur alhamdulillah kerano sek2 editor ubibadok ari ni napoknyo hidup belako lagi..tak dop sore pom wak mati...kalu mati pom..mati meta la..tu pom male jah...arini nyo bangun la tuh..arap segar la..loni ore dok tgh semangat nih sbb Arsenal kito mene sdap marin dulu..Woh mene tok hbs lagi.. Sek2 big four tak dop sore habuk eh wak meney minggu nih..kito jah napok mene nga seleso..hahaha.. Chelsea male pom,, seri nga West Ham..arap ko peanlty Lampard jah..tu pom mujur masuk...ko belah mno..?hahaha.. Loni, team kito kno kekal prestasi jah..bru ado chance nk naik takhta liga...



    Berito wak ambo dea ambik ari ni pasal pemain wak kito dok intai selamo kening...lamo dok main gosip yey Wenger nk beli pemain nih..tp gak,,semo bare gosip jah tuh..tok konfirm lagi..nk cayo pom bo saloh.. Tpgak..napok gayonyo..loni, pemain wak kito intai tuh,,ado jugok maneja lain wak keney.. Gini sokmo.. Kalu Wenger nk beli gak,,msti ado selalu ore nk beli.. nk wak gano tu gak..oghe wak Wenger beli jadi belako... Acu oyak sapo..?? Adebayor..?? Mael..?? Shabin..?? Sek2 ni jadi belako.. cumokealb dulu tok napok ajh bakat dio.. Nk oyak buwi..Wenger kito nih ado 6sense...haha..


















    Bebalik kepada tajuk kito..pemain wak kito intai selamo kening,yaitu Marouane Chamakh, rupo2nyo ado maneja lain yey menaruh harape untuk beli jugok.. Surat koba Britain wak soho, The Sun oyak...David Moyes ni nk berebut Marouane Chamakh nga Wenger.. Nok oyak sungguhmena Moyyes nih, dio g ata sek scoiting dio g tgk Chamakh main ari sabtu baghu ni lawe Lorient..Letih sek scouting dio..baru balik picnic umoh bini no.2 suh kijo doh...hahaha..Tp chamakh oyak..dio nk dok nga Bordeaux sapa hbs musim betule nga kontrak dio hbs jgok time tuh...blh r sapo2 nk beli dio leaps tuh...napok setio molek Chamakh nih...setia pada yang satu... Tp, buke 2 maneja ni jah nk Chamakh,,Juventus wak kaloh munggu ni pom nk jugok ore Morocco nih... Jadi gk,,kito ngarap ko Wenger pujuk molek la Chamakh ni,,biar jadi masuk Arsenal..baru ado suntikey baru sikit nk sokom...

    "I am certain to finish the season with Bordeaux. I will be free at the end of the season but I don't want to see my name bandied around in January."

    Berito sepeh...

    1. Walcott oyak..dio loni enjoy lepas bulih main supo skalo untuk Arsenal.. Pahtu..Abe Cot kito ni oyak..dio loni litah doh rekod legenda kito Mat Henry..haha..Cot kito loni ko derah kalu nk banding nga Henry kito mulo..katonyo dio..lepas siya bahu dio..jadi ko derah ungga..ado sayap kalih..ni wak Cott kito oyak...

    "In fact, I have beaten Thierry Henry’s two club records on these tests where you’re timed between five and 15 metres and five and 40 metres."




    2. Nasri kito napok gayonyo tok leh main 3 mayney pasni lepas bulih kad kuning time lawe Hull baru nih.. Nok wak gano..Nasri kito ore debe..nk gocoh nga sek Hull City Richard Garcia nkes napok meto sngt....hahaha..

    Arsenal's Samir Nasri is facing a three-match ban for stamping on Hull midfielder Richard Garcia.- Daily Star.




















    Sekian dulu dari ambo...
    Read More
    Next PostNewer Posts Previous PostOlder Posts Home
    SETIAP DARIPADA PENULISAN ADALAH KARYA PEMILIK BLOG KECUALI YANG DINYATAKAN. Powered by Blogger.

    OWNER

    My photo

    Tanam Anggur Hijau | Kelantan | Malaysia